in

5 návyků, které brzdí vaše hubnutí

Hubnutí se zastavilo

Plavková sezóna se blíží, proto se většina lidí snaží konečně shodit přebytečný tuk z Vánoc. Hubnutí rozhodně nebývá ničím snadným. Ještě horší situace pak nastává, když se hubnutí prostě zastaví a posledních pár kil navíc nemůžete shodit.

Taková situace nutně neznamená, že byste již dále zhubnout nemohli. Možná za to můžou některé špatné návyky, které brání dalšímu úbytku. Pojďte se podívat na 5 nejčastějších důvodů, které lidem „brzdí“ hubnutí.

1. Cvičíte pouze kardio

Čas strávený kardio cvičením se počítá, ale je potřeba nespadnout do stereotypu. Pokud totiž váš cvičební plán nezahrnuje i silový trénink, můžete mít po čase problém vidět výsledky.

Jsou to právě svaly, které se starají o běh metabolismu. Při hubnutí ztrácíte nejen tuk, ale i svalovou hmotu. Proto je potřeba ji vypracovat cvičením.

2. Příliš tekutin

Pitný režim je základ, ale nesmí nahrazovat jídlo. Tzv. smoothie nápoje jsou velkým trendem, který má tendenci nahrazovat i celá jídla. Zasytí, jsou zdravá, ale špatně se kontroluje jejich kalorická hodnota.

Ono takové ovoce je sice vitamínová bomba, ale často i plná cukru. Není tedy problém takto za den vypít neuvěřitelné množství kalorií. Takže když už tekutiny, tak s mírou, především pokud nejde o neslazené nápoje.

3. Nejíte žádné tuky

Tuků se chcete zbavovat a tučná jídla máte logicky spojená s přibíráním. Jenže nejsou tuky jako tuky. Existuje celá řada „zdravých“ tuků, který by rozhodně neměly v jídelníčku chybět ani když hubnete.

Patří sem třeba ty z oříšků, olivový olej, avokádo. Zdravé a dietní věci. Pestrá a vyvážená strava obsahuje přiměřené množství tuků. Těch zdravých se rozhodně nemá smysl vyvarovat.

4. Málo se snažíte, když cvičíte

Vysoce intenzivní intervalový trénink (známý pod angl. zkratkou HIIT) je takový, kdy cvičíte po kratší dobu mnohem intenzivněji. Místo delšího běhu si dáte sérii sprintů s krátkými přestávkami.

Podle odborníků se ukazuje, že lidé, kteří cvičí právě tímto stylem spalují po tréninku více kalorií. Jestli se tedy i přes snahu číslo na váze nehýbe, možná je na čase změnit styl cvičení. Optimální poměr cvičení a odpočinku je 2:1, např. 1 minuta běhu následovaná 30 sekundami odpočinku.

5. Přestali jste počítat kalorie

Metoda počítání kalorií má již největší slávu za sebou. Lidé zjistili, že ne každá potravina má stejný vliv na organismus. Jenže kontrola příjmu energie při hubnutí je klíčová.

Lidé mají tendenci podceňovat kalorickou hodnotu jídel, takže se snadno přejí. Jejich energetická výdej pak nestačí takovou hodnotu vyrovnat.

I dnes je vhodné alespoň trochu sledovat množství kalorií, které jídlo má.

Autor Radka Medková

Jsem stále ještě mladá žena (lehce po třicítce), požitkářka a milovnice života. Miluji svou rodinu, své dva psy a své přázele. Krom toho, že ráda píši, také ráda cestuji, sportuji a zajímám se o zdravý životní styl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Načítáme…

Domácí tablety do myčky

Vyrobte si domácí tablety do myčky! Jedna vás vyjde na 1 Kč

Pěstování zeleniny ze zbytků

Zbytky zeleniny nemusíte vyhazovat. Naučte se z nich vypěstovat novou