in

7 tipů, jak se vyhnout chřipce

Chřipka prevence

Známe to všichni, chřipkové období, kdy je každý druhý nemocný. Po pár dnech už ležíme v posteli a usrkáváme bylinkový čaj. Tak to ovšem letos být nemusí.

Lékaři samozřejmě doporučují se nechat proti chřipce očkovat, především pokud patříte do některé z rizikových skupin (děti, starší lidé, oslabená imunita…). I bez očkování však lze preventivně chránit své tělo před nákazou.

Zde je 7 osvědčených tipů, které možná občas děláte, ale většinou až když je pozdě:

1. Čerstvý vzduch

Především pokud pracujete s více lidmi anebo máte doma více členů, pak je důležité pravidelně větrat. Studené počasí nedovoluje mít neustále otevřeno, ale pokud se vzduch neobmění, akorát se zde všechny patogeny roznáší.

2. Cvičte

Cvičit v takové zimě? Zdá se to jako bláznovství, ale i pohyb stimuluje imunitní systém. Nikdo nechce, abyste běhali maraton, ale dostatek pohybuje základ.

3. Spánek, spánek, a ještě jednou spánek!

Asi nejdůležitější vůbec je dostatečný spánek. Rádi ponocujeme, sledujeme televizi, YouTube, Facebook apod. Jenže každá hodina, kterou ztratíme se podepisuje nejen na naší produktivitě, ale i na stavu organismu.

Spánek je důležitý pro řadu pochodů v těle. Dodává energii a pomáhá i imunitnímu systému, aby byl v co nejlepší kondici. Nemáte-li doposud “svých 8 hodin”, tak je nejvyšší čas začít dostatečně spát.

4. Ostré jídlo, ovoce a zelenina

Než se dopovat vitamínovými doplňky, je lepší získat cenné vitamíny a antioxidanty přímo ze stravy. Chilli papričky jsou “napěchované” nejen vitaminem C.

Dostatek ovoce a zeleniny by mělo být něco, bez čeho byste neměli chodit spát. Pokud už navíc cítíte, že se o vás něco pokouší, je vhodné zařadit česnek či cibuli. Jsou to přírodní antibiotika.

5. Nekuřte

Nejen, že byste neměli kouřit, ale stejně tak byste se měli vyvarovat zakouřeným místům. Kouř vysušuje sliznice a už vůbec nepomáhá imunitnímu systému.

6. Pitný režim

Dodržujte pitný režim. I ten je důležitý pro správné fungování našeho organismu. Vhodné jsou neslazené nápoje a čaje, od černého, zeleného až po bylinkové a ovocné. Zázvorový čaj si dopřejte nejen při nemoci.

7. Redukujte stres

Stres stejně jako nedostatek spánku oslabuje náš organismus. Proto není vhodné se mu dlouhodobě vystavovat. Studie ukazují, že dlouhodobý stres je zodpovědný až za 90 % onemocnění.

Autor Radka Medková

Jsem stále ještě mladá žena (lehce po třicítce), požitkářka a milovnice života. Miluji svou rodinu, své dva psy a své přázele. Krom toho, že ráda píši, také ráda cestuji, sportuji a zajímám se o zdravý životní styl.

vytapeni 150x150 - Pří vyúčtování nemusíte protáčet panenky, stačí se na topnou sezónu připravit

Pří vyúčtování nemusíte protáčet panenky, stačí se na topnou sezónu připravit

Horká čokoláda

RECEPT: Udělejte si výbornou horkou čokoládu s vínem