in

Zažeňte podzimní únavu s těmito potravinami

Únava
Po létě se vám vytrácí energie, a proto se musíte neustále nějak posilňovat. Cukr či čokoláda jsou osvědčenými a chutnými pomocníky, jenže ne úplně ideální. Ať už si hlídáte linii či nikoliv, zkuste se “nabudit” lépe. Existuje celá řada potravin, které dokáží buď přímo povzbudit anebo alespoň dodat tělu dostatek energie. Většinou však saháme po těch nejméně vhodných, což jsou tzv. rychlé cukry v podobě sladkostí či energetických nápojů. Úpravou svého jídelníčku a zařazením těch správných potravin můžete dosáhnout toho, že budete mít stále dostatek energie. Žádné kolísání a únava během dne.

Ovesné vločky jsou klasika

Jestli existuje nějaká osvědčená potravina, pak jsou to ovesné vločky. Jsou plné sacharidů, ale přesto mají nízký glykemický index. Dobře zasytí a tělu dodávají energii několik dalších hodin. Navíc jsou bohaté na draslík, který je důležitý pro všechny, kteří by zápasili s chronickou únavou. Oblíbené jsou zejména ovesné kaše a případně smíchané s jogurtem. Ideální je nechat s jogurtem a chia semínky přes noc v lednici. Budete mít snídaní, která bude bohatá na bílkoviny, omega-3 nenasycené mastné kyseliny a udrží vás na nohou celé odpoledne!

Ovoce i ořechy

Ovoce máme všichni rádi, ale že bychom ho konzumovali v ČR dostatečné množství, to se tvrdit nedá. Přesto je to právě ta svačina, která rychle dodá energii i vitamíny. Samozřejmě nic se nemá přehánět a nadbytečné množství fruktózy není nic žádoucího. Naštěstí obsahuje ovoce i hodně vody a vlákniny. A když k tomu přidáte hrst ořechů denně, bude to úplně perfektní. Ideální jsou vlašské ořechy, mandle, ale můžete zkusit i dýňová či lněná semínka.

Superpotraviny frčí!

Spousta lidí nechápe, proč se každého půl roku doporučuje konzumovat nějaké jiné exotické ovoce. Faktem je, že mnoho plodů obsahuje nadprůměrné množství některých vitamínů či antioxidantů než běžně konzumované potraviny. Jejich zařazením do jídelníčku si tak snadno můžete zajistit doporučený denní příjem těchto zdraví prospěšných látek. Nejoblíbenější jsou plody kustovnice čínské označované jako “goji” a potom také chia semínka, která jsou sice bez chuti, ale o to snadněji se s nimi vaří.

Nezavrhujme kofein

Kofein je sice stále považován za “drogu”, ale to rozhodně neznamená, že bychom si ho nemohli v rozumné míře dopřát. Naopak může být skvělým pomocníkem proti únavě. Možná i vy máte problém ráno fungovat bez šálku kávy. Kofein ovšem funguje dobře pokud ho nekonzumujete velké množství, pak má přesně opačný účinek – uspává. Je na vás káva příliš silná? Zkuste černý či zelený čaj. Obsahuje tein, který působí dlouhodoběji a pozvolna. Navíc si můžete u takového odpoledního šálku čaje odpočinout, což vám proti únavě také pomůže.
Podzimní dekorace

Podzimní výzdoba aneb udělejte si domov útulnější

Čokoláda

Jásejte! Vědci řekli, proč byste si měli dopřávat čokoládu