in

Ženské dny si žádají zvláštní jídelníček

zenske dny si zadaji zvlastni jidelnicek 06 758x499 - Ženské dny si žádají zvláštní jídelníček

Znáte ten pocit, kdy byste nejraději snědla vše, na co přijdete, cítíte se nadmutá a vaše nálada je na bodu mrazu? A co je horší, celý tento kolotoč se opakuje každý měsíc. Poradíme vám, jak menstruaci využít pro svůj prospěch.

Přejídáte se při menstruaci?

Dámy, nezoufejte. Převážně před, ale i během menstruace, mají ženy nutkání se přejídat. O nic ale nejde, ženský metabolismus se v této chvíli připravuje na hormonální zátěž a váš metabolismus se proto zrychluje.

To je přesně ten důvod, proč máte větší chutě. Jednoduše řečeno, vaše tělo v ženských dnech spaluje rychleji. Což je skvělá zpráva.

Celkově můžete týden před a během svých dnů navýšit váš kalorický denní příjem o cca 200 kcal. Samozřejmě to ale neznamená, že si můžete dovolit spořádat celou nutellu na posezení a být si jistá, že to s vámi nic neudělá.

zenske dny si zadaji zvlastni jidelnicek 02 - Ženské dny si žádají zvláštní jídelníček
zenske dny si zadaji zvlastni jidelnicek 03 608x860 - Ženské dny si žádají zvláštní jídelníček

Jak využít ženské dny ve svůj prospěch?

Vzhledem k tomu, že vaše tělo spaluje rychleji, můžete menstruační období jednoduše využít ve svůj prospěch. Jestliže zrovna nejste ten typ ženy, která trpí silnými bolestmi v podbřišku, vydejte se do fitka. Vaše hubnutí v kombinaci se zdravým jídelníčkem bude ještě efektivnější.

zenske dny si zadaji zvlastni jidelnicek 05 - Ženské dny si žádají zvláštní jídelníček

Jaké potraviny přijímat?

Během menstruace se spolu s krví odplavují i pro ženy velmi důležité minerály. A právě z tohoto důvodu se během svých dnů cítíme unavené. Proto je nejlepším krokem k znovuzískání energie navýšit poměr dávek vitamínů a minerálů. S navyšováním začněte nejlépe týden před menstruací.

Jezte listovou zeleninu jako je špenát, abyste doplnila kyselinu listovou. Ryby, ve kterých se nachází omega mastné kyseliny, jsou skvělým bojovníkem proti nepříjemným bolestem. Pro tentokrát vezměte na milost i pohanku, která je svými vlastnostmi skvělá v podpoře cévního systému a srážlivosti krve.

Navyšte svůj příděl ovoce, zejména borůvky, jablka a švestky, které obsahují antioxidanty přispívající ke zmírnění křečí v podbřišku. Nepodceňujte ani potraviny bohaté na minerály jako železo. Nevynechejte proto ani sóju a oříšky.

Foto: Unsplash.com.

Autor Radka Medková

Jsem stále ještě mladá žena (lehce po třicítce), požitkářka a milovnice života. Miluji svou rodinu, své dva psy a své přázele. Krom toho, že ráda píši, také ráda cestuji, sportuji a zajímám se o zdravý životní styl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Načítáme…

potraviny kterym je nejlepsi se vyhnout 01 150x150 - Potraviny, kterým je nejlepší se vyhnout

Potraviny, kterým je nejlepší se vyhnout

potraviny diky kterym budete krasnejsi mame pro vas seznam 05 150x150 - Potraviny, díky kterým budete krásnější. Máme pro vás seznam!

Potraviny, díky kterým budete krásnější. Máme pro vás seznam!